Czas – od..-do.. |
Forma aktywności |
630 - 700 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w wybranych sferach itp. |
700 – 800 | Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej, praca indywidualna |
800– 830 |
Zabawy: twórcze, integracyjne, wyrabiające charakter wg Optymistycznego Przedszkola |
830- 900 | Zabawy ruchowe, ilustracyjne, inscenizowane przy piosence Czynności higieniczno-porządkowe, |
900 - 930 | I śniadanie |
930- 1000 | Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych. |
1000– 1030 | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, aktywność w wybranych sferach itp., indywidualna praca z dziećmi |
1030 - 1045 | II śniadanie |
1045 – 1100 | Przygotowanie do wyjścia na ogród |
1100 - 1150 |
Pobyt na świeżym powietrzu Wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, gry, zabawy ruchowe, sportowe, zabawy samodzielne inicjowane przez dzieci, obserwacje przyrodnicze |
1150 – 1200 |
Czynności higieniczno-porządkowe – przygotowanie do obiadu |
1200 – 1230 | Obiad |
1230 – 1245 | Kwadrans dla bajki |
1245 – 1400 | Odpoczynek po obiedzie |
1245 – 1315 | Zabawy dowolne, plastyczne, muzyczne, praca indywidualna, w małych zespołach |
1315 – 1415 | Pobyt w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze |
1400- 1415 | Zabawy dydaktyczne, muzyczne, taneczne |
1415– 1430 | Czynności higieniczno-porządkowe |
1430– 1500 | Podwieczorek |
1500 - 1600 | Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań, oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, twórcze. Rozwijanie zainteresowań dzieci, gry planszowe układanki, utrwalanie wiadomości, piosenek, wierszy itp. Działania nauczycielki o charakterze stymulującym i obserwacyjnym. |
1600 – 1700 | Rozchodzenie się dzieci- w grupach połączonych. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali |
Czas – od..-do.. |
Forma aktywności |
630 - 700 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniem dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w wybranych sferach itp. |
700 – 730 | Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej, praca indywidualna |
730 – 830 | Zabawy twórcze, zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence, wyrabiające charakter wg Optymistycznego Przedszkola |
830– 845 | Ćwiczenia poranne |
845- 900 | Czynności higieniczno-porządkowe |
900 915 | I śniadanie |
915– 930 |
Czynności higieniczne, organizacyjne, opiekuńcze, mycie zębów. Przygotowanie do zajęć. |
930 - 1000 |
Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela. Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych. |
1000 -1010 |
II śniadanie Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych, kulturalne zachowanie się przy stole. |
1010 - 1040 | Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1040 - 1050 | Przygotowanie do wyjścia na ogród; |
1050– 1150 |
Pobyt na świeżym powietrzu Wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, gry, zabawy ruchowe, sportowe, zabawy samodzielne inicjowane przez dzieci, obserwacje przyrodnicze |
1150– 1200 | Czynności organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów. |
1200 1230 | Obiad |
1230 1245 | Kwadrans dla bajki |
1245- 1315 | Praca indywidualna. Zabawy swobodne. |
1315 – 1400 | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1400 – 1415 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia utrwalające poznane treści |
1415– 1430 | Czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa |
1430 – 1500 | Podwieczorek |
1500 1600 | Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań, oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, twórcze. Rozwijanie zainteresowań dzieci, gry planszowe układanki, utrwalanie wiadomości, piosenek, wierszy itp. Działania nauczycielki o charakterze stymulującym i obserwacyjnym. |
1600 – 1700 | Rozchodzenie się dzieci- w grupach połączonych. Gry i zabawy edukacyjne organizowane oraz inspirowane przez dzieci. Prace gospodarczo- porządkowe na terenie sali. |