Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Przedszkole nr 2
Strona głowna  /  Grupa V
Grupa V
                     
MOTYLKI      
 
 
Grupa V - PIĘCIOLATKI
 
Nauczycielki: Aniela Sycik
                       Mariola Zakrzewska
 
Woźna oddziałowa: Sylwia Przybysz
 
 
 
 

 

adres e-mail naszej grupy: grupa4motylki.p2@gmail.com

 
 

2 czerwca Motylki świętowały 6 urodziny Cindy. Dużo zdrówka Cindy!

 
 
"Truskawkowy zawrót głowy" 31 maja obchodziliśmy w naszym przedszkolu Dzień Dziecka. Było mnóstwo zabawy i dużo, dużo radości.
 
 

Kolejny przedszkolak z naszej grupy skończył sześć lat. Szóste urodziny świętował Kuba P.! Życzymy Ci samych wspaniałości - by każdy dzień był radosny i szczęśliwy wypełniony uśmiechem!

 
 

"Mamo, Tato cóż Wam dam, jedno serce, które mam. A w tym sercu róży kwiat, Mamo Tato żyjcie nam 100 lat!" Życzą Motylki!

 
 

W piątek 21 maja nasze przedszkolaki uczestniczyły w wydarzeniu sportowym " Sprintem do maratonu". Celem tego wydarzenia jest promowanie zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Gratulujemy wszystkim Motylkom, a szczególnie zwycięzcom biegu : Kubie, Ninie oraz Hubertowi.

 
 

Motylki dbają o to, aby otoczenie naszego przedszkola było ładne i estetyczne, dlatego tuż przy wejściu do budynku posadziliśmy pelargonie. Wszyscy chętnie zabraliśmy się do pracy, bo przez działanie najlepiej się uczymy: dowiedzieliśmy się jak zbudowane są rośliny, jak je sadzić, co potrzebują do życia. Będziemy o nie dbać, żeby  plac przed przedszkolem był jak najdłużej piękny, wesoły i kolorowy.

 
 

"Jesteśmy bezpieczni".  Dzieci spotkały się z paniami policjantkami. Wiedzą już jak bezpiecznie poruszać się po ulicy oraz że zawsze mogą liczyć na pomoc policji.

 
 

Kolejne święto w naszej grupie. Tym razem świętowaliśmy urodziny Kuby G. Wszystkiego najlepszego Kubusiu!

 
 

Dnia 11.05.2021 w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie w trenerami piłki nożnej. Trenerzy, wskazali nam,  jakie cechy powinien mieć dobry piłkarz oraz zachęcali nas do trenowania piłki nożnej a także innych dyscyplin sportu. Podczas wspólnego treningu  ogrodzie przedszkolnym, Motylki mogły zaprezentować swoje umiejętności sportowe. Wykazały się zwinnością i sprytem, a przy okazji poprawiły swoją kondycję ruchową. Serdecznie dziękujemy trenerom za przeprowadzenie profesjonalnych zajęć z zakresu piłki nożnej.

 
 

7 maja w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Optymisty. Dzieci rozpoczęły świętowanie od samodzielnego przygotowania zdrowych i kolorowych kanapek, które smakowały wyśmienicie. Dalsza część dnia upłynęła na wesołej zabawie przy muzyce.

 
 
Święto Flagi
 

Uf! Wróciliśmy do przedszkola. Motylki w pierwszym tygodniu po przerwie zapoznały się z pracą rolnika. Wiedzą jak jest ciężka i jak bardzo potrzebna. Dzieci próbowały "wydoić przedszkolną krowę" oraz wspólnie ubiły ze śmietany masło. Kanapki z tym masełkiem były pyszne!

 
 

BAJKI I BAŚNIE, KTÓRE ZNAMY

Witajcie kochane Motylki! Spróbujcie wraz z rodzicami wykonać różne aktywności. Oto nasze propozycje zadań do wykonania w tym tygodniu.

 

  • Jak powstaje spektakl teatralny? – oglądanie filmu edukacyjnego

              https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

  • Zabawa w ,,Teatr” – zabawy plastyczno - techniczne

- wykonanie pacynek np. z wykorzystaniem rękawiczek lub torebek papierowych

  • Moja okładka - rysowanie okładki do książeczki z  ulubioną bajką dziecka
  • Jaś i Małgosia zapraszają do baśniowego świata

- słuchanie bajki pt. „Jaś i Małgosia”

- pytania do bajki:  - Co zrobił Jaś, kiedy dzieci zostały same w lesie?

- Co się stało z ziarenkami/ okruszkami?

- Co potem zrobiły dzieci?

- Gdzie trafiły?

- Co zrobiła Baba Jaga?

- Co zrobiła Małgosia?

- Jak skończyła się ich historia?

 

  • Zabawa „Teatr jednego aktora czyli zagadki pantomimiczne”

Bawimy się w teatr bez słów. Rodzic - aktor, dziecko – widz (zamiana miejsc) pokazują kolejno scenki, widzowie z uwaga śledzą, co aktor chciał im przekazać np. odgadywanie nazw czynności domowych po charakterystycznych gestach

  • Stefek Burczymucha - wiersz Marii Konopnickiej do nauki na pamięć

http://wierszykidladzieci.pl/konopnicka/stefek-burczymucha.php - TEKST

https://www.youtube.com/watch?v=vcniuzF58aI BAJKA, WIERSZ, HISTORYJKA DLA DZIECI

  • Pomaluję cały świat – piosenka

- pytania do treści piosenki, np. - Jakie żartobliwe obrazki opisuje piosenka?

   - O czym opowiada refren?
- dzieci uczą się refrenu metodą ze słuchu, fragmentami, powtarzając za rodzicem

              https://www.youtube.com/watch?v=JZlNy_gY3oA

  • Mój koniec, twój początek – zabawa słuchowa (analiza i synteza słuchowa wyrazów)

- Rodzic podaje słowo, dziecko wyodrębnia głoski w słowie, następnie wymyśla słowo, które rozpoczyna się głoską, którą kończy się słowo podane przez rodzica, np.: armata – album – materac – cebula – antena itd.

  • Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z gazetami

- Stań na gazecie podskocz – zabawa z reakcją na sygnał

- Podrzuć i złap – doskonalenie chwytania podrzuconej papierowej kuli

- Nie puść kuli – ćwiczenie stóp

- Kto dalej rzuci – rzuty jak najdalej w tył papierową kulą

- Przełóż kulę pod kolanem – ćwiczenie równowagi

- Usiądź na gazecie – ćwiczenie wyprostne (siad skrzyżny – plecy proste)

  • Zabawy matematyczne

- Klocki w rzędzie lub szeregu

Cel: Zrozumienie, że po przestawieniu liczmanów nie zmienia się ich liczba.

Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich  jest. Dorosły przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to dorosły układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest.. Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Dorosły stwierdza: Tak nadal jest …….klocków. Jeśli chcesz możesz sprawdzić.

- Zabawy z guzikami:

Cel: Kształtowanie umiejętności klasyfikowania w życiu codziennym

- Wysypujemy guziki i układamy spodeczki, następnie proponujemy dziecku „podzielmy guziki według kolorów, ale żeby nam się nie myliło, oznaczymy spodeczki” – kolorujemy kartoniki na takie kolory, w jakich mamy guziki i układamy obok spodeczków. Po posortowaniu guzików pokazujemy kolejne podzbiory i pytamy: te guziki są… a te…”, aby wyraźnie dziecku zasygnalizować oddzielność zbiorów.

- Proponujemy dziecku inny podział guzików, ze względu na liczbę dziurek, na kartonikach rysujemy tyle kropek, ile jest dziurek: jedną dla guzików z „pętelką”, dwie dla dwóch dziurek i cztery dla czterech. Następnie dzielimy guziki i znowu podkreślamy podział na zbiory.

- Guziki można też podzielić ze względu na wielkość. Na 3 kartonikach rysujemy kółka – od najmniejszego do największego i dokonujemy podziału zbioru guzików ze względu na wielkość. W trakcie sortowania zapewne okaże się, że jest spory podzbiór guzików, których nie da się przyporządkować. Takie guziki odkładamy na osobny talerzyk

  • Zabawy z językiem angielski

- Posłuchaj i powtórz - utrwalenie liczb po angielsku

https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc

 

  • Inne:

https://www.youtube.com/watch?v=HZ9cA0_FwNc

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

https://www.kolorowankionline.net/artysci-w-teatrze

 

Życzymy Wam miłej pracy, udanej zabawy i przede wszystkim dużo zdrowia.

Ciocia Hania i Ciocia Mariola :)

 
 

PO NOCY BĘDZIE DZIEŃ

Witajcie kochane Motylki! To  kolejny tydzień, gdy jesteście w domu. Przesyłamy dla Was propozycje zajęć i zabaw, które możecie wykorzystać do zapełnienia sobie czasu pobytu w domu. W tym tygodniu spróbujemy dowiedzieć się, jak  to się dzieje, że jest dzień i noc :)

- Przykładowe pytania: O kim było opowiadanie? Co Mały Miś robił przez cały dzień? Co się dzieje, kiedy zachodzi słońce? Co dzieje się nocą w rodzinie Małego Misia? Co się zaczyna, kiedy kończy się noc?

„Co robisz od rana do wieczora” - ułóż razem z rodzicami wspólne opowiadanie , wplećcie w treść opisy czynności oraz nazwy pór dnia i nocy

- Rozmowa na temat bajki - przykładowe pytania:
Co to za kraina, którą rządziła Królowa? Co się działo, gdy odwracała się twarzą do miasta?
Co się działo, gdy odwracała się tyłem? Dlaczego Królowa poczuła się zraniona?
Co zrobiły dzieci, aby przeprosić Królową? Jaki nowy kolor powstał?

  • „Jak powstaje dzień, a jak noc”
    - zabawa - doświadczenie z wykorzystaniem globusa oraz lampki stojącej jako Słońca. Poznajemy globus - zapoznanie dzieci z wyglądem i zastosowaniem globusa.
    Na stoliku stoi globus (Ziemia), a obok jest zapalona lampka (Słońce) – światło lampki skierowane jest na globus. Obracając „Ziemię” wokół własnej osi, wyjaśniamy dzieciom zjawisko występowania dnia i nocy. W trakcie doświadczenia dzieci pokazują miejsca na „Ziemi” gdzie jest dzień i zapada noc.
    Wspólnie z rodzicem określają co oznaczają kolory na globusie np. niebieski- woda; zielony- lądy
    „Piosenka o dniu i nocy”  - nauka piosenki zespołu Fasolki

https://www.youtube.com/watch?v=AL1rgGE143s

  • Zabawy matematyczne
    Gwiazdki”  - dzieci zbierają rozsypane na dywanie gwiazdki różnej wielkości (wycięte z papieru)
    - układają łańcuch gwiazdek – rytm: mała – duża – mała – duża;
    - szeregują: mała – większa – największa

“Liczymy gwiazdy” - dzieci przeliczają gwiazdy wg krótkiego opowiadania rodzica

- na podkładkach imitujących niebo układają ilość gwiazd, o której mówi  rodzic, następnie dziecko pokazuje na palcach ostateczny “wynik”.

  • Zabawy plastyczno – techniczne

„Dzień i noc”

https://dzieciakiwdomu.pl/2016/01/dzien-i-noc-prosta-praca-plastyczna-dla-dzieci.html

„Niebo pełne gwiazd”-zabawa rozwijająca inwencję twórczą

 – dzieci wraz z rodzicami wycinają i  przyklejają gwiazdki różnych rozmiarów na granatowych kartkach – tworzą własne kompozycje.

Gwiazdy na niebie - Ethan ogląda konstelacje przez teleskop!  https://www.youtube.com/watch?v=rLpvLlR7Sfw

  • Ćwiczenia gimnastyczne

 „Mały Sportowiec w domu” - prawidłowa postawa - ćwiczenia dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

  • Język angielski:

„DAY AND NIGHT” – posłuchaj i spróbuj powtórzyć

https://www.youtube.com/watch?v=XLQEmPWf2n0

  • Inne propozycje

„Dzień, noc i pory roku” -  film dla dzieci wyjaśniający przemienność pór dnia i pór roku: https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k.

 „Zegar” -  jest niezbędnym "narzędziem", pomagającym w zrozumieniu  zjawisk dotyczących tematyki czasu i przemijania (praca plastyczna, przestrzenna)

http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/01/zegary-rytmiczna-organizacja-czasu.html

 

Życzymy miłej pracy i zabawy! Pozdrawiamy – ciocia Hania i ciocia Mariola

 

 

ŚWIĘTA WIELKANOCNE

Witajcie kochane Motylki! W tym tygodniu porozmawiamy o zwyczajach związanych z nadchodzącymi świętami. Obejrzymy prezentację pokazującą tradycje i zwyczaje ludowe, piękne pisanki i palmy z różnych regionów Polski. Oczywiście sami również wykonamy kolorowe pisanki.

 

- pytania do opowiadania:
· Co robiło słonko?
· Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, ... ?
· Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
· Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

- Wielkanocne tradycje i zwyczaje ludowe

https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

https://www.youtube.com/watch?v=hWVwbiJw2g8

- Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:
· Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
· Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).
Jeżeli dzieci będą miały trudność z podaniem zwyczajów świątecznych, pomagamy zadając zagadkami, np.:
· Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)

- Co w koszyczku? – wkładanie wielkanocnych potraw do koszyczka i rozmowa o znaczeniu potraw:
· Baranek - zwycięstwo Chrystusa, który jak ofiarny baranek oddał swoje życie za ludzi, by następnie zmartwychwstać i odnieść zwycięstwo nad grzechem, złem i śmiercią.
· Jajka – symbol życia
· Szynka – symbol zdrowia,
· Chleb – symbol dobrobytu i szczęścia, symbol Ciała Chrystusa.
· Sól – odstraszenie od zła,
· Słodycze.

Jak Narysować Koszyk Wielkanocny?-  rysowanie i kolorowanie https://www.youtube.com/watch?v=fRscsggKFu4

  • ·         Piosenka „ Święta wielkanocne” – zajęcia muzyczne - zachęcanie dzieci do śpiewania oraz  swobodnej interpretacji ruchem treści piosenki. Podczas słuchania piosenki dzieci niech spróbują naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze. Oraz policzą, ile razy w piosence pojawia się słowo „zając”.  Aby łatwiej zapamiętać, mogą pomóc sobie, licząc na palcach

Zajączek i jajko to symbole słonecznych i pachnących Świąt Wielkanocnych, posłuchajcie piosenki o świętach:

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+%c5%9bwi%c4%99ta+wielkanocne&qpvt=piosenka+%c5%9bwi

Taniec kurcząt w skorupkach - improwizowany taniec do utworu muzycznego M. Musorgskiego - dziecko porusza się w rytmie słyszanej muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

  • „W kurniku”- pojęcia matematyczne, liczenie w zakresie 9 lub zakresie dostępnym dla dziecka, porównywanie liczebności zbiorów posługując się określeniami: więcej o ,mniej o, tyle samo. Kładziemy przed dzieckiem 3 koszyczki (mogą być narysowane na kartkach). Koszyki są oznaczone sylwetami: kury, kaczki i gęsi. W koszyczkach są jajka ( 9, 8 i 6). Mówimy: Policzcie, ile gospodyni zebrała kurzych, gęsich i kaczych jajek. Dzieci głośno przeliczają każdy koszyczek. Zadajemy pytania:

         - Ile jest jajek kurzych? 9

  - Ile jest jajek kaczych? 8

  - Ile jest jajek gęsich? 6

  - Których jajek jest najwięcej?

  - Których jajek jest najmniej?

  - O ile jest więcej jajek kurzych niż kaczych?

  - O ile jest mniej jajek gęsich niż kaczych? itd.

  • „Moja pisanka”- zajęcia plastyczne, ozdabianie wielkanocnych pisanek  (jajka styropianowe, jajka ugotowane na twardo oraz wydmuszki) np. malowanie farbą plakatową, oklejanie skrawkami kolorowego papieru lub ścinkami materiałów, sznurkiem, wstążką itp.

Ozdabianie jajek z papieru – osoba dorosła rysuje kształt jajka na kartce A4, dziecko je wycina (choć nie jest to konieczne). Następnie zdecydujcie, jaką techniką chcecie je ozdobić. Takie jajko może być wspaniałym prezentem – zajączkiem dla najbliższej rodziny np:

- wyklejane plasteliną - ryż przyklejony do plasteliny,

- obsypane brokatem,

- mozaika, czyli drobne elementy przyklejone obok siebie,

- ozdobione wyciętymi literkami z różnych gazet

Podczas wykonywania pracy proponuję słuchanie piosenki pt.  „Pisanki, pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

„Wielkanocny króliczek”- wykonanie królika z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru; doskonalenie dokładności klejenia

https://miastodzieci.pl/zabawy/wielkanocny-kroliczek/

  • Zajęcia ruchowe prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego W.  Sherborne

https://www.youtube.com/watch?v=3NevyLjpNBI

  • „Wielkanocna trawka”- wysianie owsa do ziemi lub rzeżuchy na watę; dbanie o rośliny i obserwowanie ich wzrostu

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

https://zaradnakobieta.pl/3044.jak-wyhodowac-owies-rzezuche-i-trawke-na-wielkanocny-stol

  • Wielkanocne śniadannie - poczytajcie sobie rzem, Mama słowa, Ty obrazek  http://wielkanocne-sniadanie(2).pdf
  • Mamy także wesołą propozycję piosenki w języku angielskim

Happy Easter - piosenka o wielkanocnym zajączku

https://www.superkid.pl/angielskie-piosenki-dla-dzieci-6  

  • Inne propozycje:

- Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka".

https://www.facebook.com/Kasianauczycielkaprzedszkola/posts/2051755318426397/

I obrazek: Zajączki malują jajka.

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

II obrazek: Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.

III obrazek: Nagle

          -  Powiedz, co dalej się wydarzyło?

          -  Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?

          -  Co odczuwał zajączek?

IV obrazek: Jednak to nie koniec przygody, bo oto

          - Co się stało?

          - A co teraz przeżywał zajączek?

          - Czy wiecie, co to jest pisanka?

- Bajka - „Amelcia i wielkanocne pisanki”

http://krowa-basniowa.pl/pf/wielkanocna-bajka-dla-dzieci/

- Dziwny Świat Kota Filemona - Wielkanocne sprzątanie

https://www.youtube.com/watch?v=8jAwhh9U81M

Wielkanoc to wyjątkowy czas, pełen radości i bliskości. Przyroda budzi się do życia, cała rodzina zbiera się przy świątecznym stole, na którym królują pisanki. Kochani rodzice życzymy Wam i dzieciom dużo zdrówka, uśmiechu na każdy dzień i przede wszystkim spokoju, oraz miłego rozwiązywania zadań.

 

Wesołych świąt wielkanocnych!

Pozdrawiamy ciocia Hania i ciocia Mariola

 

19 marca swoje urodziny obchodził Szymon. Na początku  wszyscy odśpiewaliśmy głośne „sto lat” - potem były życzenia prosto z serduszka, oczywiście nie obyło się bez słodkiej niespodzianki, którą częstował nas Szymek.

 

"Muzyka jest wszędzie" wiedzą o tym dzieci z naszej grupy. Wystarczy tylko wsłuchać się w dźwięki z naszego otoczenia. Motylki grają na instrumentach przedszkolnych jak i również na eko instrumentach - własnoręcznie wykonanych grzechotkach. Muzyka klasyczna stała się również inspiracją do namalowania pracy plastycznej.

 
 

12 marca Motylki świętowały 6 urodziny Antka. Wszystkiego najlepszego i dużo zdrówka Antoś!

 
 

W środę Motylki wzięły udział w zajęciach, podczas których dowiedziały się, jak wygląda kula ziemska. Poznały globus - pomniejszony model Ziemi, porównały wygląd globusa i mapy. Poznały kontynenty takie jak np. Afryka czy Antarktyda, próbowały odczytywać  globalnie ich nazwy. Na mapie i globusie wskazywały także oceany i morza. Zabawy ruchowe pozwoliły przypomnieć, jakie są podstawowe sposoby podróżowania człowieka. Dzieci miały okazję posłuchać ciekawostek na temat poszczególnych kontynentów. Podróżowanie palcem po mapie to doskonała zabawa.

 
 

We wtorek 23 lutego Motylki świętowały 6-te urodziny Dawida. Wszystkiego najlepszego i dużo zdrówka Dawidku!

 

 
W minionym tygodniu poznawaliśmy i omawialiśmy różne zawody, szczególnie te, które wykonują nasi rodzice. Dzieci z naszej grupy zamieniły się w małych krawców- projektantów mody oraz budowniczych. Za materiał budowlany posłużyły plastikowe klocki. Dzieci podzielone na dwie grupy (chłopcy i dziewczynki) ucząc się współpracy wybudowali wspaniałe budowle.
 
 

Ostatnio Motylki uczestniczyły w zabawach dydaktycznych z wykorzystaniem „Wiatraka matematycznego”. Jest to kolorowa, innowacyjna pomoc dydaktyczna, która służy do nauki matematyki poprzez ruch i aktywność własną dzieci. Podczas zabaw z wykorzystaniem „wiatraka”  doskonaliliśmy orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni, uczyliśmy się rytmów,  utrwalaliśmy kolory oraz pory roku.                                         

 
 

Dziś w przedszkolu Kornelia miała urodziny. Zaśpiewaliśmy jubilatce sto lat, złożyliśmy życzenia urodzinowe: dużo uśmiechu, radości, zabawek i zdrowia oraz wręczyliśmy mały upominek. Kornelcia w podziękowaniu poczęstowała nas wszystkich cukierkami.

 
 

Karnawał to czas radosnych zabaw i balów. Zgodnie z tą tradycją w naszym przedszkolu w czwartek, 4 lutego odbył się bal karnawałowy, bal przebierańców. Dzieci z ochotą uczestniczyły w tańcach i zabawach. Na parkiecie królowały wróżki, księżniczki, policjanci i rycerze, ale nie zabrakło także innych oryginalnych pomysłów na strój karnawałowy. Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów dla dzieci.

 

 
W ostatnim tygodniu rozmawialiśmy o tym, jak dbać o zdrowie.  Wiemy, że należy:  często przebywać na świeżym powietrzu, odpowiednio się ubierać do pogody oraz prawidłowo się odżywiać. Podczas spotkania z panią Kasią - naszą intendentką omówiliśmy  piramidę żywienia, z której dowiedzieliśmy się jakich produktów należy spożywać najwięcej, a jakich najmniej. Potem obiecaliśmy pani Kasi, że będziemy próbować wszystkiego oraz zjadać to, co znajdzie się na naszym talerzu. Na koniec  wykonaliśmy swoją piramidę zdrowego żywienia.
 
 
 

Jesteśmy kreatywni, rozwijamy swoją pomysłowość i wyobraźnię. Często bawimy się w zabawy parateatralne. Lubimy być aktorami - tym razem próbowaliśmy inscenizować wiersz J. Brzechwy pt. „Na straganie”. Było przy tym wiele radości i wspaniałej zabawy. Uczestniczymy w zajęciach rytmicznych, śpiewamy, tańczymy oraz gramy na instrumentach. Chętnie wykonujemy też prace plastyczne.

 

 

Kolejne święto w naszej grupie. Tym razem świętowaliśmy urodziny Mikołaja, który jako pierwszy miał swoje urodziny w tym roku. Wszystkiego najlepszego Mikołaju!

 
 

Motylki wiedzą, że śnieżna i mroźna zima może zachwycać widokami, ale dla ptaków to bardzo trudny czas i należy im pomagać. W ogródku przedszkolnym i przede wszystkim przed oknem naszej sali rozwiesiliśmy na drzewkach  dla nich pokarm - „ptasią pyzę”. Teraz mamy możliwość bezpośredniej obserwacji naszych skrzydlatych przyjaciół.

 
 

My się zimy nie boimy tylko świetnie się bawimy.

 
 

Niedawno swoje urodziny obchodziła Marysia. 

Marysiu! - życzymy Ci wielu wspaniałych chwil wypełnionych zabawą z koleżankami i kolegami w przedszkolu. Sto lat!

 
 
Grudzień dla dzieci z naszej grupy oraz całej społeczności przedszkolnej był bardzo pracowity i pełen niespodzianek. Były prezenty mikołajkowe, ubieranie choinki, własnoręczne ozdabianie pierników, których nie mogło zabraknąć w święta. Odwiedził nas również bardzo ważny gość, na którego dzieci czekały cały rok, Święty Mikołaj. Świętowaliśmy również wspólnie urodziny Filipa. Wszystkiego najlepszego Filipku!
 
 

Ostatnio świętowaliśmy urodziny Liliany. Nasza solenizantka poczęstowała nas pysznymi cukierkami. Motylki w prezencie dla Lili przygotowały wspólnie album ze swoich rysunków. Wszystkiego najlepszego Lilianko!

 
 

1,2,3,4… patyczki liczysz ty –ostatnio,  podczas zajęć Motylki bawiły się kolorowymi patyczkami. Zadanie polegało na układaniu - przeliczaniu patyczków według instrukcji słownej nauczyciela. Na zakończenie dzieci budowały różne  wzory, nazywały je i określały z ilu patyczków się składają.

 

 

7 października w naszym przedszkolu obchodziliśmy Imieniny Pyzy Wędrowniczki. Tego dnia dzieci odświętnie ubrane śpiewały piosenki ludowe oraz zrobiły zdjęcie pamiątkowe. Z tej też okazji Motylki przygotowały kolorowe portrety naszej Pyzy.

 
 

Poniedziałek - 21 września był wspaniałym dniem dla każdego dziecka – świętowaliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Czekało na Nas wiele atrakcji i wspaniałej zabawy! W ogrodzie przedszkolnym braliśmy udział w konkurencjach sportowych i zabawach integracyjnych oraz w spotkaniu ze strażakami.

 
 

"Nasza kolorowa i bezpieczna droga do przedszkola". Motylki poznają i utrwalają zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy.

 
 
Wspólnie obchodzimy urodziny
 
 
 

Ostatnia aktualizacja: 2021-06-12