Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Przedszkole nr 2
Strona głowna  /  Grupa VII
Grupa VII
 
BIEDRONKI
                               
Grupa VII -  SZEŚCIOLATKI
 
Nauczycielki: Agnieszka Paciorek
                       Anna Rychta
                     
 
Woźna oddziałowa: Iwona Perzanowska
 
 

 

 

adres e-mail naszej grupy: biedronkiwprzedszkolu@gmail.com

 

 

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
23 CZERWCA GODZ. 16.00

 

"Sprintem do maratonu" i Biedronki w akcji. Gratulujemy wygranej Mateuszowi, Uli i Olkowi!

 

 

W dniu 18 maja w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie z policjantkami z Komendy Powiatowej w Wołominie. Tematami spotkania było utrwalenie z dziećmi zasad ruchu drogowego oraz przypomnienie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa dzieci w sieci. Policjantki poprzez praktyczne działanie pokazały jak należy zachować się bezpiecznie na ulicy oraz do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia. Dzieci słuchały rad i wskazówek zaproszonych gości. Na zakończenie spotkania dzieci wręczyły policjantkom podziękowania.

 

 

Dzień Optymisty u Biedronek zagościł w kolorze czerwonym. W tym dniu obowiązywał tylko dobry humor i przyjemne emocje. Uroczystość rozpoczęła się od odśpiewania Hymnu przedszkola oraz Hymnu Optymisty. Zdolne Biedronki napisały i narysowały optymistyczną bajkę pt. ,,Mój kolega Paweł".

Zachęcamy do jej przeczytania klikając w link poniżej

http://bajka-optymistyczna-biedronki.pdf

 

 

Święto Flagi.

 

 

,,W krainie muzyki"

1. „Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.

 Może być dęty, może być i strunowy, ważne, aby był do gry gotowy. Piękne dźwięki nam wygrywa, z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)

 Jest to zespół niemały, mogą w nim być skrzypce, a nawet organy. Gdy wszyscy razem zaczynają grać, to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)

Zna go każde w przedszkolu dziecko, zawsze stoi przed swoją orkiestrą i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)

Dyrygenta wszyscy się słuchają, tylko na nią patrzeć mają. Dzięki tej drewnianej pałeczce wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)

Zachęcamy do narysowania jednego wybranego instrumentu muzycznego, prace zamieszczamy na mailu naszej grupy.

 

2. „W krainie muzyki”- słuchanie opowiadania

   Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka i chłopiec. Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało. W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki, a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy. Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.

Analiza opowiadania: Rodzic zadaje pytania dziecku:

 • Dlaczego wszystkim mieszkańcom wydawało się, że mieszkają w „zaczarowanej krainie”?

• Jak możemy nazwać tą krainę?

• Kto z was chciałby mieszkać w tej krainie i dlaczego? - swobodne wypowiedzi dzieci.

”Smutne wydarzenie w krainie muzyki” – słuchanie dalszego ciągu opowiadania.

   Pewnego dnia zerwał się bardzo silny wiatr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.

 Próba wymyślenia szczęśliwego zakończenia opowiadania- swobodne wypowiedzi dziecka.  

A prawdziwy koniec opowiadania wyglądał tak: Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów. Nagle Jaś wpadł na pomysł, że sami mogliby wymyśleć znaki, które pomogą im zagrać na instrumentach. Wyciągnął ołówek i narysował bardzo dziwne znaki. Małgosia długo sprzeczała się z Jasiem, że na tych znakach nikt się nie zna i, że znaki te nigdy nie zastąpią prawdziwych nutek. Kiedy w zaczarowanej krainie rozbrzmiewały dźwięki z instrumentów wróciły kolorowe nutki, które jak zawsze rozpoczęły swój taniec po niebie.

Kochane Dzieci teraz waszym zadaniem będzie wymyślenie własnego zakończenia opowiadania. Poproście Rodziców o pomoc w zapisaniu tekstu, a sami stwórzcie obrazek do własnego opowiadania.

 

3. „Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci.

Rodzic mówi: Dzisiaj będziemy rozmawiać o instrumentach. Jakie instrumenty muzyczne znasz? Czy grałeś/ grałaś kiedyś na jakimś instrumencie? Jakim? Rodzic pokazuje „Kartę Pracy- instrumenty” na której znajduje się kilka instrumentów (fortepian, skrzypce, fagot, puzon,bębenek). Dziecko wskazuje instrumenty, o których rozmawiali, podaje ich nazwy. Rodzic podaje nazwy pozostałych instrumentów, których dziecko nie wymieniło w czasie rozmowy. Na zakończenie rodzic czyta polecenia a dziecko wykonuje zadania z Karty Pracy. Nagranie potrzebne do wykonania Karty Pracy szukamy na youtube.

Karta pracy – instrumenty. ? Posłuchaj brzmienia instrumentów i pokaż jak można na nich grać ? Posłuchaj instrumentów jeszcze raz i pokoloruj tyle kółek ile sylab posiada nazwa instrumentu muzycznego.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/05/SylaboweInstrumenty.pdf

 

4. Zabawa relaksacyjna pt. „Spacer”.

Spróbujmy pospacerować na siedząco. Pokażę wam jak się to robi, a wy mnie naśladujcie. Wyruszamy na drogę (uderzamy dłońmi płasko o uda, naśladując odgłosy chodzenia – 10s.) Teraz trochę pobiegniemy (szybciej uderzamy). Wyprzedza nas jeździec na koniu (wyklepujemy rytm galopującego konia). Przechodzimy przez most (bijemy pięściami w pierś). Na brzegu lasu widzimy sarenkę, skradamy się po cichutku, żeby jej nie spłoszyć (czubkami palców dotykamy ud). Zaczyna wiać wiatr, silniejszy huragan (wydmuchujemy powietrze, naśladując gwizd wiatru). Sarenka ucieka wielkimi skokami (uderzamy mocno dłońmi w uda). Wracamy powoli do domu, niektórzy są zmęczeni i wloką się na końcu, szurając nogami (dłonie udają wolne kroki).

 

5. „Skaczące nutki” - nauka piosenki

 https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=pP5LwJA1Gu0

Do przedszkola wpadły nutki, wszystkie miały czarne butki,

czarne szelki i czapeczki i skakały jak piłeczki.

 Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką.

 Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

 Poprosiły o mieszkanie w dużym, czarnym fortepianie,

 i biegały i skakały po klawiszach czarno-białych.

Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką.

 Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Nawet na leżakowaniu, przeszkadzały dzieciom w spaniu

 i skakały po kocykach w czarnych szelkach i bucikach.

 Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

 

6. ,,Zrób to sam"- zabawy plastyczne

Wykonanie instrumentów muzycznych z przedmiotów które masz w domu. ? Banjo Potrzebne materiały: wieko od słoika, gumki recepturki, patyczek np. po lodach, klej. Na wieko naciągnij gumki, patyczek pokoloruj (zrób z niego np. gryf). Przyklej patyczek do wieka słoika i gotowe. Nasze banjo wygląda tak: A profesjonalne banjo wygląda tak : ? Grzechotki Potrzebne materiały: kilka butelek plastikowych, groch, ryż, kamyki, mąka, guziki etc… W zależności od tego co masz w domu, do pierwszej butelki nasyp ryż, do drugiej mąkę, do kolejnej guziki, do następnej kamyki. I tak powstanie Twoja oryginalna grzechotka. Butelkę zakręć i sprawdź jaki dźwięk wydaje Twoja grzechotka. Grzechotki wyglądają tak: A profesjonalne grzechotki, marakasy wyglądają na przykład tak:

https://pl.pinterest.com/pin/430797520587296353/

https://pl.pinterest.com/pin/392446555028740254/

http://zabawowo-arabowo.blogspot.com/2014/11/butelkowe-grzechotki.html

 

7.,, Narysuj mi muzykę"- praca plastyczna.

 Dzieci siedzą przy stoliku lub na podłodze, przed sobą mają duży arkusz papieru (może też być kartka z bloku, ale im większy format tym lepiej). W rękach trzymają pędzle albo malują paluszkami  (w obu dłoniach). Na początku tylko słuchają muzyki, po pewnym czasie zachęcamy dzieci do wykonywania ruchów rękami tak, by powstał jakiś obraz (oczywiście, nie ma być to obraz realistyczny, dzieci po prostu mają swobodnie poruszać dłońmi z pędzlami lub całymi rękami). Na koniec oglądamy kolorowe dzieła dzieci. Poniżej znajduje się kilka linków do muzyki przy której dzieci mogą malować muzykę. Zmiana muzyki oznacza też nową kartkę papieru do rysowania. Zachęcam aby dzieci to zadanie wykonały farbami, najlepiej zadanie wykonać na podłodze (podłogę proponuję zabezpieczyć folią malarską przed rozpoczęciem zabawy), ale wtedy warto mieć bardzo duży arkusz papieru. Na talerzyk nakładamy kilka kolorów farb i pozwalamy dzieciom malować dłońmi, a odważni mogą pozwolić swoim dzieciom malować stopami.

https://www.youtube.com/watch?v=xAqtMZmSHOI&list=RDxAqtMZmSHOI&start_radio=1&t=7 https://www.youtube.com/watch?v=ASmtjlk33i4 https://www.youtube.com/watch?v=1EwY6efZRPo https://www.youtube.com/watch?v=LKYPYj2XX80

 

8. Propozycje zabaw rytmicznych. • Rytmiczna rozgrzewka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

• Dźwięki wysokie i niskie w podskokach

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

 

9. "Alfabet muzyczny" piosenka z filmu "Dźwięki muzyki" https://www.youtube.com/watch?v=acLiPWPrPiE

 DO - jak śliczny domek z kart,

 RE - jak rechot w stawie żab,

 MI - jak migdał albo miś,

FA - jesteście fajni dziś,

SOL -jak solone paluszki,

 LA - jak lala do poduszki,

SI - sikorek choćby sto i wracamy już do DO.

 c - jak cegła w domu twym,

d - jak dekolt jednej z dam,

e - jak ekran w każdym z kin,

 f - jak efektowny film,

 g - jak Giewont, góra w Tatrach,

a - anatomiczny atlas,

 h - jak hamak pośród drzew i kończymy śpiew na c (wysokim)

 

10. ,,Muzyka to coś wspaniałego" słuchanie wiersza Dominika Niemiec. Jest to zabawa o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.

Dźwięki płyną bardzo leciutko

 niby frunące ptaszki na wietrze,

 ciekawi was, czego słucham?

 Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

 W tle brzmią grube trąby.

Słychać skrzypce, dzwonki i flety.

Mam na twarzy coraz większe wypieki.

Teraz partię solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,

czuję się podekscytowana.

Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,

chciałabym umieć tak grać sama.

Bo świat nut jest zaczarowany,

muzyka to coś wspaniałego.

Może wzruszać, albo zachwycać,

wzbudzić euforię w sercu każdego.

Porozmawiaj z dziećmi na temat wiersza: Jak myślicie, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?

 

11. W tym tygodniu wykonujemy w podręcznikach zadania z tematu ,,Z kulturą za pan brat"

  • karty pracy z liczeniem wykonujemy strony 61,62
  • karty pracy z czytaniem i pisaniem wykonujemy strony 61,62

 

Język angielski:

1. Piosenka na rozgrzewkę: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

2. . Słówka do zapamiętania: instruments – instrumenty song - piosenka

3. Piosenka „Five little monkeys” https://www.youtube.com/watch?v=sfFwo7iQsDw

Kochane Biedronki życzymy miłej zabawy z nauką. Pamiętajcie o spacerach i zabawach na powietrzu.

 

 

,,BIEDRONKI JADĄ NA WIEŚ"

 

WITAMY WAS KOCHANE BIEDRONECZKI SERDECZNYM UŚMIECHEM PO ŚWIĘTACH

 

1. Posłuchajcie wiersza Anny Surowiec pt. „Rozmowy zwierząt”. (tekst wiersza poniżej w linku).

 https://pm33.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dzie%C5%84-pierwszy-Gospodarstwo-wiejskie.pdf

- Wymień jak najwięcej zwierząt występujących w wierszu.

- „Naśladujemy mowę zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne.

 

2. „Ruch to zdrowie” - propozycje ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce – pobaw się wesoło i ćwicz sprawność ruchową. ( poniższy link zaprasza do „15 pomysłów na zdalne zajęcia  z gimnastyki”).

https://bit.ly/3dZsOUr

3. „Kaczka” – (masażyk) - Kształcenie mięśni narządów mowy przy powtarzaniu zgłosek.

Człapie kaczka: człap, człap, człap – otwartymi dłońmi uciskamy plecy dziecka,

złap ją proszę dla mnie, złap. – łapiemy dziecko za boczki i łaskoczemy,

Kapie deszczyk: kap, kap, kap – uderzamy szybko opuszkami palców po plecach,

złap go proszę dla mnie, złap. – łapiemy dziecko za karczek i łaskoczemy,

Skacze piłka: klap, klap, klap – uciskamy plecy dziecka dłonią złożoną w pięść,

złap ją proszę dla mnie, złap. – łapiemy dziecko za brzuszek i łaskoczemy.

 

4. Posłuchaj, naucz się słów i zaśpiewaj – piosenka pt. „Dziadek fajną farmę miał”. https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

5. Osłuchanie z j. angielskim – piosenka „Old McDonald had a farm”.

            https://supersimple.com/song/old-macdonald-had-a-farm-2018/

 

,, Farm"- poznanie nazw zwierząt w języku angielskim: pig- świnia, cow- krowa, horse- koń, sheep- owca

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

 

6. „Zwierzątko” - wykonaj je z rolki po papierze toaletowym – podpowiedź i propozycja wykonania w linku poniżej.

https://dollarstorecrafts.com/2011/04/make-cardboard-tube-farm-animals/

 

7. „W gospodarstwie wiejskim” – posłuchaj wiersza matematycznego Joanny Myślińskiej. (Zachęcamy do nauki wiersza na pamięć).

          W gospodarstwie u mych dziadków,

          rośnie mnóstwo pięknych kwiatków

          i zwierzątek też jest wiele:

          pięć koników, jedno cielę,

          cztery kurki i trzy kaczki,

          owieczka, dwa prosiaczki.

- Co to jest gospodarstwo wiejskie?

-  „Zagroda wiejska” – przeliczanie zwierząt;  porównywanie, których zwierząt jest najwięcej, których najmniej. Utrwalenie znaków mniejszości, większości, równości (<,>,=) i stosowanie ich w zabawie.

 

8. ,,Zwierzęta i ich dzieci"- oglądanie filmu

W ramach poznania i przypomnienia zapraszamy do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=17pEP4eO7mM

Poproście Rodziców, żeby zrobili Wam sprawdzian ze znajomości dzieci dorosłych zwierzaków.

Czy wiecie gdzie mieszkają, co jedzą i co nam dają zwierzęta hodowlane? Zapraszamy na film

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

 

Kochani Rodzice w dalszym ciągu kończymy to, co było zaznaczone w książkach i prosimy o przesłanie prac dziecka na adres mailowy naszej grupy  biedronkiwprzedszkolu@gmail.com

 

 

WIELKANOC U BIEDRONEK

Kochane Biedronki!!!

            Witamy Was w zdalnym nauczaniu, mamy nadzieję, że nie na długo. Jak już na pewno wiecie zbliżają  się Święta Wielkanocne, a my zachęcamy Was do wykonania poniższych zadań.

 

1. ,,Poznajemy Symbole Wielkanocne”- zabawa dydaktyczna

Wspólne zgromadzenie i omówienie symboli związanych z Wielkanocą (koszyczek, jajka, baranek, zajączek, owies, palma, babka wielkanocna).

A tu filmik dla Was:

https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

Zachęcamy do zasiania rzeżuchy.

2. ,,Kurczaczki”- praca techniczna

Poproście Rodziców o pomoc w przygotowaniu materiałów: słoik, bibuła, papier kolorowy, piórka, klej.

https://pl.pinterest.com/pin/266275396705388703/

Prosimy o zachowanie bezpieczeństwa w trakcie pracy.

3.,,Pisanki, kraszanki"- zabawa muzyczna

Zachęcamy do nauki tekstu piosenki i wspólne śpiewanie z Rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

4.,,Kurczaki w ruchu"- zabawa ruchowo- naśladowcza

Zaproście domowników do wspólnej zabawy

 https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

5.,,Biedronki liczą"- zabawy matematyczne (linki poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=B1jF6hjbF_8

https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo

Życzymy miłej zabawy!

6.,,Porządki świąteczne"- (w ramach zabaw ruchowych) Kochani wiemy, że bardzo lubicie ćwiczenia gimnastyczne, to tym razem trochę inaczej się pobawimy.

Zachęcamy Was do pomocy w przedświątecznych porządkach domowych takich jak: odkurzanie, ścieranie kurzy, ustawianie zabawek na półce, segregowanie śmieci i inne. Pamiętajcie o myciu rąk po skończonej pracy.

7.,,Oberek i Mazurek”- słuchanie utworów na YOUTUBE

Przedstawianie przez dzieci ruchem charakter słyszanej muzyki (pomocne mogą być chusteczki do robienia fali w powietrzu, pompony itp. w zależności od kreatywności Waszych pociech i Was samych).

8. W tym tygodniu wykonujemy w podręcznikach zadania związane ze Świętami Wielkanocnymi:

- książka cz. 3 ( wykonujemy zadania do końca książki)

karty pracy matematyczne oraz  karty pracy z czytaniem i pisaniem wykonujemy do strony 60.

 

Język angielski:,,Happy Easter - słówka związane ze świętami wielkanocnymi

https://www.youtube.com/watch?v=2GBhDPkXsJs

Słówka do zapamiętania: Wielkanoc- easter, pisanka- easter egg, zajączek wielkanocny- easter bunny

 

KOCHANI RODZICE!!!

Ciocia Agnieszka i Ciocia Ania zachęcają do zrobienia zdjęć z Waszych zabaw i wysłania ich na adres mailowy naszej grupy : biedronkiwprzedszkolu@gmail.com

Z niecierpliwością oczekujemy na informacje od WAS na temat zdrowia i zachowania Naszych Pociech...

 

ŻYCZYMY WAM WESOŁYCH ŚWIĄT

Biedronki założyły hodowlę roślin. Dzieci bardzo chętnie włączyły się w prace ogrodnicze. Dowiedziały się co jest potrzebne do wzrostu roślin oraz nauczyły się sadzić cebulki kwiatowe, fasolę, siać nasiona pietruszki i kwiatów. Mali ogrodnicy bardzo zaangażowali się w pielęgnację roślin oraz obserwacje przyrodnicze.

 

 

15 lutego w grupie Biedronki odbył się długo wyczekiwany dzień... Dzień świętego Walentego. Dzieci wręczały sobie wzajemnie przygotowane Walentynki. I to przeszło nasze oczekiwania... Pomysłowość i kreatywność, estetyka prac, ilość oraz pyszności, babeczki i lizaki dodatkowo wprowadziły radosny nastrój. Miłość, koleżeństwo, odpowiedzialność, szacunek i przyjaźń to podstawa Kodeksu Przedszkolaka w naszej grupie. Bardzo dziękujemy wszystkim Rodzicom za zaangażowanie . Wiemy, że zawsze możemy na Was liczyć.

 

 

Bal karnawałowy w przedszkolu to dzień na który przedszkolaki czekają z niecierpliwością. Tego dnia już od rana w przedszkolu pojawiły się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek i nie tylko.... Do tańca, zabaw i konkursów porywała nas rytmiczna muzyka. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym Biedronkom, a to było głównym celem tego balu.

 

 

Na dzisiejszych zajęciach Biedronki nauczyły się konstruowania gier planszowych metoda E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Dużo radości sprawiało im projektowanie poszczególnych pól i nadawanie im konkretnego znaczenia. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że potrafiły zgodnie współdziałać w zespole. Bardzo zdolne są te nasze Biedronki!!!

 

 

Nastała zima!!! Biedronki na kreatywnym zajęciu plastycznym postanowiły wykonać narciarza, saneczkarza i bobsleistę. Znają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu.

 

 

Nasze Biedronki nareszcie doczekały się białego szaleństwa... Zabawa była przednia, ruch na świeżym powietrzu to jest to, co Dzieci uwielbiają!!!

 

 

W naszym przedszkolu obchodziliśmy imieniny naszej patronki Pyzy. Z tej okazji grupa Biedronek wystawiła przedstawienie dla starszaków nie obyło się bez uroczystego Sto lat i słodkiego poczęstunku.

 

 

Biedronki poznały sposób życia zwierząt w lesie. Wspólnie zadecydowały, że wykonają myszkę. Zobaczcie co udało nam się zrobić.

 

 

Biedronki lubią ćwiczenia gimnastyczne, dzisiaj były według metody C. Orffa. Jak widać wszyscy bawili się doskonale.

 

 

No i się stało... przyszła Pani Jesień. Biedronki po obserwacji przyrodniczej w naszym ogrodzie namalowały Jesień farbami. Starannie dobierały kolory oraz uwzględniały wielkość krzewów i drzew tworząc parkowy krajobraz.

 

 

We wrześniu Biedronki były w Teatrze Capitol w Warszawie na przedstawieniu pt. :"Wanna Archimedesa". Dzieci poznały prawa fizyki np. Archimedesa, Newtona. Uczyły się poprzez uczestnictwo w wykonywanych doświadczeniach przez aktorów. Zachowując wszelkie środki ostrożności w dobie korona wirusa bezpiecznie wróciliśmy do Przedszkola.

 


 

Ostatnia aktualizacja: 2021-06-01