Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Przedszkole nr 2
Strona głowna  /  Grupa III
Grupa III
 
 
ŻABKI
 
Grupa III - TRZY, CZTEROLATKI
 
Nauczycielka: Karolina Wysota
                       
 
Woźna oddziałowa: Marzena Łubnicka
 
 
 

adres e-mail naszej grupy: zabkip2@gmail.com

 

 

Drugiego czerwca byliśmy w Galerii przy Fabryczce gdzie spotkaliśmy się z licznymi atrakcjami. Na początek było przedstawienie podczas którego dowiedzieliśmy się jak ważna jest muzyka. Po przedstawieniu czekały na nas następne atrakcje takie jak zwiedzanie wozu strażackiego, szaleństwo na dmuchanym zamku, słodkie, pyszne i zimne lody, zdjęcia w foto-budce, wata cukrowa oraz zabawy z animatorem. Kiedy wracaliśmy do przedszkola pożegnała nas bajkowa para Myszka Miki i Myszka Mini.

 

 

Maj minął nam z wieloma atrakcjami. Oprócz codziennych zajęć obchodziliśmy dzień Optymisty, który minął nam na licznych zabawach. Dzięki trenerom z OSiR Huragan mięliśmy okazję wziąć udział w treningu piłki nożnej. Po skończonej zabawie dostaliśmy drobne upominki.  Wzięliśmy udział w spotkaniu z policjantem. Dowiedzieliśmy się jak ważne jest bezpieczeństwo na ulicy, podczas spaceru i jazdy samochodem. Sadziliśmy kwiaty w skrzynkach, które teraz ozdabiają teren naszego przedszkola. Wzięliśmy udział w Ogólnopolskiej akcji „Sprintem do maratonu”, z naszej grupy pierwsze miejsca zajęły dziewczynki Zosia, Basia i Marcelinka. Składamy gratulacje. Mięliśmy możliwość uczestniczyć w zabawach zorganizowanych na dzień dziecka w ogrodzie przedszkolnym.

 

 
Spotkanie z trenerami piłki nożnej.
 
 

Kwiecień mimo zawirowań spowodowanych zamknięciem przedszkoli okazał się pracowity dla Żabek. Udało nam się poznać pracę rolnika na wsi, wiemy jak można zrobić masło. Podczas obchodów „Dnia Ziemi” poznaliśmy sposoby dbania o naszą planetę. Uczyliśmy się liczyć oraz układać  literki swojego imienia. Staraliśmy się odwzorowywać napisy przy obrazkach. Podczas gimnastyki i wspólnych zabaw było bardzo wesoło. Dziękujemy grupie Elfy za przygotowanie pięknego występu z okazji Dnia Flagi. Obchodziliśmy również urodziny Zosi, Basi i Patryka.

 

 

Poznajemy zawody

Temat dnia : Czym zajmują się nasi rodzice ?

1. Poznajemy zawody – zabawa rozwijająca refleks. Rodzic pokazuje ilustrację przedstawiającą osobę wykonującą zawód lekarza oraz kucharza i prezentuje je dzieciom. Opisuje również, czym zajmuje się osoba, która go wykonuje. Dzieci uważnie słuchają. Jeżeli rodzic podał właściwą definicję – wtedy wykonują trzy podskoki. Jeżeli definicja dotyczy osoby wykonującej inny zawód, dzieci wykonują trzy przysiady.

Np.

• Lekarz leczy zwierzęta i robi im zastrzyki (dzieci wykonują przysiady)

https://st2.depositphotos.com/3687485/10502/v/950/depositphotos_105022544-stock-illustration-full-length-portrait-of-cute.jpg

 

• Kucharz przyrządza różnego rodzaju potrawy, przekąski, dania. (dzieci podskakują)

https://img.redro.pl/fototapety/cook-szef-kuchni-kucharz-kucharz-400-9006.jpg

 

2. Gdzie pracują moi rodzice ? – oglądanie filmu na temat zawodów wykonywanych

przez rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

 

3. Czyj to atrybut? – zabawa podsumowująca, uzupełnianie karty pracy. Dzieci przyglądają się postaciom przedstawionym na ilustracji i przyporządkowują właściwy dla nich atrybut

https://encryptedtbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGIegO1cockiXpWXXZTlaeTolKI20h8OBe2eMh0KerAF6pj72qv2pcLcNRsNePBGTQZCY&usqp=CAU

 

https://jasimalgosia.stronyzklasa.pl/files/1235/zawody-1.JPG

 

4. Piosenka -  ,,Już zawody zacząć czas’’

https://www.youtube.com/watch?v=n6m4GQfrQMI

• O czym była piosenka ? • Co robiły zwierzęta w piosence ?

 

Temat dnia : Kim zostanę, kiedy dorosnę ?

 

1. Na budowie – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci wymieniają nazwy urządzeń, które są potrzebne w pracy budowlańców. Dzieci

poruszają się swobodnie po pokoju, a na podane przez rodzica hasło wykonują umówione

czynności.

Gdy padnie hasło:

- Kask, dzieci układają obie dłonie na głowie.

- Natomiast na słowo: Betoniarka dzieci wykonują krążenie biodrami.

 

2. Zawody – słuchanie wierszy Zbigniewa Dmitrocy.

Dzieci słuchają wierszy i starają się zapamiętać, jak najwięcej zawodów w nich wymienionych.

Aktor

Aktor w życiu i na scenie

Gra bez przerwy przedstawienie,

Po oklaskach lubi sobie

Pożartować w garderobie.

 

Elektryk

Kiedy światło w domu znika,

Trzeba wezwać elektryka,

Bo ten pan się na tym zna

I prąd znajdzie się raz dwa!

 

Lekarka

Gdy ktoś stuknie się, skaleczy,

Pani doktor go wyleczy,

Bo ta pani zna sposoby

I lekarstwa na choroby.

 

Piekarz

Piekarz w nocy nie śpi wcale,

Piecze bułki i rogale,

A najwięcej piecze chleba,

 Bo najwięcej go potrzeba!

 

Weterynarz

Gdy koń kaszle lub kuleje,

Kiedy chory pies nic nie je,

Weterynarz nawet w nocy

Nie odmówi im pomocy.

 

Jakie znamy zawody? – rozmowa na podstawie wierszy.

Dzieci starają się powtórzyć jak najwięcej nazw zawodów, które pojawiły się w wierszykach. Próbują sobie przypomnieć, jakie zawody wykonują wspomniane osoby. Opowiadają o swoich spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów.

 

3. Krawiec – zabawa manipulacyjna.

• Rodzic przygotowuje wycięte ze sztywnej kartki, np. z bloku technicznego, kontury

różnego rodzaju ubrań, jak np. rękawiczka, spodnie, podkoszulek (po dwie sztuki

każdego rodzaju).

• Wzdłuż krawędzi wycina dziurki dziurkaczem biurowym.

• Dzieci otrzymują sznurek lub mulinę i mają za zadanie połączyć dwa elementy w

jedną całość za pomocą nitek przewlekanych przez dziurki.

 

Temat dnia : Ciekawe zawody

 

1. Czyj to zawód ? – zabawa dydaktyczna z obrazkiem

Jakiego zawody dotyczą ilustracje ?

Nazwij poszczególne dyscypliny sportowe występujące na ilustracji  a następnie naśladuj je.

 

Piłkarz - https://www.opengift.pl/plik/6bed7bddcca639affe4a3201068ff1be9e61a576/pilka-nozna--dodatkowe1.jpg

Koszykarz - https://twojezaglebie.pl/wp-content/uploads/2019/08/68649899_2425913824143311_7218984621709459456_o.jpg

Tenisista - https://www.ostrowmaz24.pl/uploads/artykuly/2020/11/tenis-ziemny-rakieta-jpg_5fa8fb4db86fc-big.jpg

 

2. Kierowanie ruchem – zabawa logopedyczna.

Dzieci wyklejają z plasteliny na płaskiej powierzchni tor – drogę (powinien on być

złożony z dwóch równoległych linii, może mieć zakręty). Każde dziecko otrzymuje

słomkę. Kolejno dzieci wcielają się w rolę policjantów kierujących ruchem.

Dmuchając przez słomkę, mają za zadanie przeturlać szklaną kuleczkę przez całą

trasę, począwszy od początku toru, aż do jego końca.

 

3. ,,Zawody’’ – wysłuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc

 

O jakich zawodach śpiewano w piosence ?

 

Temat dnia: Do czego potrzebne są pieniądze?

 

1.Wyprawa na zakupy – słuchanie opowiadania Magdaleny Ledwoń.

 Dzieci słuchają opowiadania czytanego przez nauczyciela. W trakcie czytania fragmentu

o zabawie w wymienianie się pieniędzmi, rodzic może zaprezentować prawdziwe

pieniądze lub ich odpowiedniki.

 

Wyprawa na zakupy

Ania dostała niedawno zaproszenie do swojej kuzynki Zuzi na urodziny. Nie byle jakie, aż siódme! Zuzia jest o rok starsza od Ani i we wrześniu pójdzie do szkoły. Ale na razie chodzi jeszcze do przedszkola z Anią, tyle, że do starszej grupy. Dziewczynki mieszkają niedaleko siebie, więc popołudniami często się odwiedzają. Zuzia obchodzi w sobotę swoje urodziny, więc zaprosiła Anię na małe przyjęcie. Oczywiście dziewczynka nie może przegapić tego wspaniałego wydarzenia. Przygotowała już strój, buciki oraz samodzielnie wykonaną laurkę z życzeniami. Brakuje tylko prezentu.

– Tato, zawieziesz mnie do sklepu – Ania zwróciła się do tatusia, który właśnie czytał gazetę w fotelu. – A w jakim celu? – Popatrzył na córkę znad okularów, które podczas czytania zsunęły mu się na czubek nosa. – Bo wiesz, urodziny… – zaczęła nieśmiało dziewczynka, ale nie musiała kończyć zdania, bo tato od razu domyślił się o co chodzi. Piętnaście minut później siedzieli w samochodzie i zmierzali w kierunku sklepu. – To co kupujemy? – zagaił tata, który – chociaż był najwspanialszym

tatusiem na świecie, zupełnie nie miał pojęcia, jakimi zabawkami bawią się małe dziewczynki. Córeczka natomiast wiedziała od razu, że kupi Zuzi najpiękniejszą, najcudowniejszą i najbardziej niesamowitą lalkę Barbarę, do której wzdychają z Zuzą od dawna. Niestety ani mamusia Zuzy, ani mamusia Ani nie rozumieją tej miłości. Powiedziały, że nie kupią tych lalek, bo są po prostu bardzo drogie. – Lalkę, taką o jakiej marzyła Zuzia od baaaardzo dawna – powiedziała Ania, kładąc szczególny nacisk na głoskę „a” w wyrazie „bardzo”, żeby tatuś mógł sobie wyobrazić, jaki to

szmat czasu wzdychają do Barbary. I tak jak się spodziewała, pokiwał głową ze  zrozumieniem. Nie protestował też specjalnie, kiedy stali przed regałem i Ania pokazała mu cenę lalki. Całe szczęście, tatuś doskonale rozumiał, że prezent na siódme urodziny to nie może być byle co i pozwolił córce kupić Barbarę dla Zuzanny. Niestety cała życzliwość do pomysłu Ani zniknęła, gdy dziewczynka włożyła do koszyka dwa pudełka. – A co to ma znaczyć? – zapytał zdziwiony tatuś. – Co? –

zapytała z niewinną miną Ania, ale doskonale wiedziała, o co chodzi. – Barbara numer dwa – tatuś wskazał na koszyk. – Czy ktoś jeszcze ma urodziny, a ja o tym nie wiem?

– Nie – odparła córeczka. – Ale wiesz tato, że ja też marzę o Barbarze tak samo mocno jak Zuzia. I będę bardzo nieszczęśliwa, jeśli jej nie dostanę. I Ania zrobiła minę, która sugerować miała tatusiowi, jak bardzo smutne jest to dla niej doświadczenie. Niestety tata tylko się skrzywił z niedowierzaniem. Ania spróbowała go przekonać w inny sposób. Wyjęła więc z kieszeni trzy różowe, papierowe pieniądze, które przed wyjazdem wyjęła ukradkiem ze skarbonki. I powiedziała: – To sama ją kupię, popatrz mam pieniążki! Tata uśmiechnął się pod nosem i pogładził Anię po główce. – Córciu, to wystarczy tylko na połowę tej lalki. Musiałabyś kupić tylko nogi albo tylko brzuch z głową. Czy chciałabyś taką lalkę? – zapytał. Ania pokręciła przecząco głową. Wszystkie części Barbary są świetne. Bez nóg nie mogłaby cieszyć się bucikami, które są w zestawie, a bez reszty ciała nie mogłaby jej czesać, ani przebierać. Bez sensu byłaby taka zabawa. Po powrocie do domu tata wytłumaczył córce, że każdy pracujący człowiek otrzymuje wynagrodzenie za to, co robi w pracy. Tych pieniędzy jest określona ilość, a jak się skończą, to nie dostaje się ich więcej. Bez pieniędzy nie da się nic kupić, nawet jedzenia, więc dorośli muszą rozdzielać pieniądze tak, żeby wystarczyły na cały miesiąc – do następnej wypłaty. Dlatego trzeba czasem pomyśleć, czy warto kupować drogie rzeczy, skoro można mieć podobne, a zapłacić za nie mniej. Albo czy faktycznie to, co chcę kupić, jest

bardzo potrzebne. Ania, leżąc w łóżku, myślała o tym, co powiedział jej tatuś. I zrobiło się jej przykro. Chciała mieć Barbarę tylko dlatego, że ma piękne sukienki i buciki. I w sumie dlatego, że widziały z Zuzią taką lalkę w reklamie. Ale lalka zupełnie nie była potrzebna, bo w końcu Ania miała wiele innych lalek, którymi prawie w ogóle się nie bawiła. Na sobotnie urodziny do Zuzi zabrała kupioną przez siebie Barbarę, ale także dwie inne lalki – Kasię i Cecylkę. Razem z kuzynką bawiły się lalkami całe popołudnie i nawet nie zauważyły, kiedy trzeba było się rozstać. – Przyjdź do mnie jutro – prosiła Zuzia. – I weź ze sobą Kasię i Cecylkę. Bez nich zabawa nie będzie taka sama. Ania uśmiechnęła się i pomyślała, że bardzo dobrze zrobiła, że nie kupiła drugiej Barbary. Lalki, tak jak ludzie, powinny być różne. Gdyby były takie same, to byłoby nudno.

 

2. Czy mogę kupić wszystko, co chcę? – rozmowa na podstawie wysłuchanego

opowiadania.

- Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące treści opowiadania,

- wyjaśniają, dlaczego tatuś i Ania pojechali do sklepu,

- jak zachowywała się w sklepie dziewczynka,

- czy tatuś kupił lalki dla obu dziewczynek, dlaczego Ania nie mogła zapłacić za lalkę swoimi pieniędzmi.

- Odpowiadają na pytanie, czy posiadanie dużej liczby zabawek czyni dziecko szczęśliwym

 

3. Po co w sklepie są pieniądze? – zabawa matematyczna.

• Rodzic pokazuje dzieciom monety i banknoty prawdziwe.

• Rodzic prezentuje również produkty opatrzone kartkami z cenami (można wykorzystać zabawki), na kartce zaznaczone są monety, (można wyciąć kółka z papieru) które należy zapłacić, aby otrzymać dany przedmiot. Dzieci chcą kupić dany przedmiot dają odpowiednią liczbę monet.

 

Temat dnia : Miasteczko zawodów

 

1. Miasteczko zawodów – zabawa dydaktyczna.

Rodzic pokazuje obrazki  na których narysowane są różne budynki (np. przedszkole, szpital, straż pożarna, policja, sklep). Dziecko podaje nazwy osób, które mogą pracować w danym miejscu.

Przedszkole - https://beskidzka24.pl/wp-content/uploads/2020/05/Przedszkole.jpg

Szpital - https://www.osesek.pl/files/styles/large/public/szpital-dziecko.jpg?itok=9c9b2v8N

Straż - https://www.modernizacjaroku.org.pl/sites/default/files/object/2019-08/10_54_23_20190227154032_.JPG

Policja - https://bi.im-g.pl/im/65/14/18/z25249125V,Oficjalne-otwarcie-nowego-budynku-komendy-powiatow.jpg

Sklep - https://cdn.xl.thumbs.canstockphoto.pl/sklep-cart-zakupy-zabawa-dziecko-rodzina-characters-produkt-rodzice-rysunek-supermarket-wektory-eps_csp55976839.jpg

 

2. Kucharz – praca plastyczna

Potrzebne będą :

• Talerzyk jednorazowy, papierowy

• Farby, kredki, klej

• Papier biały

https://i.pinimg.com/originals/42/c3/e4/42c3e4a9825cba43095a9afab14d842f.jpg

 

J. angielski – zachęcam do zabawy przy piosence. If You're Happy

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dl4WNrvVjiTw&psig=AOvVaw3h-MN_btJh5dkutVLjxfIm&ust=1618328381112000&source=images&cd=vfe&ved=0CA0QjhxqFwoTCLC9p5WF-e8CFQAAAAAdAAAAABAD

 

Życzę miłej zabawy!

„WIOSENNE POWROTY PTAKÓW”

I. POWROTY PTAKÓW

1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Powrót bociana. Rozmowa na temat opowiadania i ilustracji. Pokaz zdjęć ptaków powracających do nas wiosną.

Adres obrazu do opowiadania:

 https://cloud1u.edupage.org/cloud?z%3AUbsYqzaCvy3UiD5kpgaiGlbJBrAShFwVqMbUZws%2BRmsww6xLkardqgnSaON%2FMmJ4

 

Powrót bociana! - A. Widzowska

 

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nad­chodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

– Dziadku, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

– I one też kiedyś odlecą?

– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

– Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!

– Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

– Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle

Klekotaniem zbudził bociek

całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni w ptasich główkach

niczym głośna ciężarówka!

– Znowu tatko tak klekoce,

że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany

taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,

sen miał nie do wytrzymania!

– Ach, obudźcie mnie już, błagam,

bo was chciała połknąć żaba!

 

Przykładowe pytania:

  • Dokąd pojechał Olek?
  • Gdzie miał swoje gniazdo bocian?
  • W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?
  • Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?
  • Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

 

Odgłosy ptaków:

https://www.youtube.com/watch?v=0ab9-h4JlSQ

Ptaki przylatujące wiosną:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_3hpYJSWrlSH2-VRSpkJw1WjO451tXsiy_g&usqp=CAU

 

2. Ćwiczenie percepcji wzrokowej Bociany- karta pracy.

Dziecko ma za zadanie odszukać i zaznaczyć te bociany, które wyglądają identycznie jak bocian w pętli.

https://cloud6u.edupage.org/cloud?z%3Awn9DEjE8lzdlRmNQjORlGQ1ZkFB%2BSleqLZeVAyGQqdIzIjdsSySTteCHexg2fzQ4

 

3. Zabawa ruchowa Stoimy jak bociany.

Dziecko naśladuje bociana stojąc na jednej nodze i nie podpierając się.   

 

II. ŻABKI I BOCIANY

  1. Osłuchanie z piosenką Kle, kle boćku. Rozmowa o piosence. Nauka słów.

Piosenka jest dostępna w Internecie, link: https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witaj na stodole.
Chłopcy ci szykują, chłopcy ci szykują
gniazdo w starym kole. (bis)

Przykładowe pytania:

  • Kogo witają dzieci?
  • Co łąka szykuje dla bociana na śniadanie?
  • Co sprowadza do nas bocian?
  • Gdzie chłopcy szykują bocianowi gniazdo?

 

2.  Wykonanie pracy plastycznej Bocian.

Potrzebne będą: waciki kosmetyczne, kolorowa kartka, czerwona kartka, klej, nożyczki, kredki, czarny flamaster. Dziecko nakleja na kartce papieru waciki, tworząc sylwetę bociana (jeden wacik trzeba przeciąć oraz wyciąć szyję). Rodzic pomaga wyciąć z czerwonej kartki trójkąt i dwa paski, dziecko nakleja  dziób i nogi ptaka. Dorysowujemy flamastrem czarne pióra na skrzydle oraz oko. Pracę można ozdobić poprzez dorysowanie kredkami trawy, słońca, chmur itp. Inspiracja oraz zdjęcie wykonanej pracy pochodzi ze strony internetowej:

http://swiatniani.blogspot.com/2014/04/ene-due-rabe-sa-bocki-nie-ma-jeszcze.html

 

III. WIOSENNE KWIATY

 

1. Układanie rytmów z kwiatów w kolorach kojarzących się z wiosną- karta pracy.

Rodzic pokazuje dzieckui omawia z nim kartę pracy z rytmami utworzonymi z sylwet kwiatów. Dziecko nazywa kolory kwiatów, jego zadaniem jest dostrzeżenie regularności i uzupełnienie rytmów- wskazanie jaki kwiat powinien znajdować się w pustym miejscu.

  • https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/02/Rytmy.jpg

 

2. Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

Potrzebne będą: pędzle, kawałki grubej folii lub kartki papieru, farby w trzech kolorach- żółta, niebieska, czerwona. Dziecko nakłada na grubą folię lub na kartki papieru farby w trzech kolorach, łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Obserwuje powstałe kolory i podaje propozycje tego, co można namalować w danym kolorze; np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować trawę; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby po­wstał kolor fioletowy, którym można namalować  krokusy.

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej zabawy.

JAK PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH?

1. Czytamy opowiadanie „Wielkanocny zajączek” P. Wilczyńskiego (Załącznik nr 1).
Na podstawie opowiadania oraz doświadczeń dzieci ustalamy jak wyglądają przygotowania do Świąt Wielkanocnych.
2.W poszukiwaniu wielkanocnych rekwizytów : jajko, baranek, kurczaczek, zajączek, koszyczek wielkanocny, bazie, palma wielkanocna. Dziecko (klaszcząc) podaje nazwy symboli wielkanocnych podanych przez Rodzica oraz liczbę sylab w wyrazie.
3. W poszukiwaniu jajka –pokazujemy dziecku jajko ugotowane na twardo. Prosimy, aby dziecko uważnie przyjrzało się mu, dotknęło go i podało cechy charakterystyczne. Następnie umieszczamy w nieprzezroczystym worku np.: jabłko, mandarynkę, gruszkę, ogórek, jajko. Dziecko, bez kontroli wzroku, wkłada rękę do worka i odnajduje w nim jajko. Wymienia cechę jajka, która pozwoliła my odróżnić je od innych rzeczy umieszczonych w worku.

http://opowiadanie.docx

JAKIE SĄ TRADYCJE ŚWIĄT WIELKANOCNYCH?

1.Rozmawiamy z dziećmi na temat tradycji Świąt Wielkanocnych. Wyjaśniamy czym jest Niedziela Palmowa, Wielki Tydzień, Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego oraz jakie tradycje się z nimi łączą. Rozmawiamy o poście, święconce, dzieleniu się jajkiem i o lanym poniedziałku.

2. Zabawa przy piosence „Hopla, hopla” 
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c
Inscenizacja do słów piosenki, dziecko porusza się w rytm piosenki.

3. Zagadki wielkanocne – utrwalanie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych.
Zagląda ciekawie przez okienko – słonko, bo też chce zobaczyć koszyk ze /święconką/
W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię. (Pisanki)

- Święta! Święta nadeszły! Wstawajmy! Już rano! Podzielimy się jajeczkiem, bo dziś przecież...(Wielkanoc)
-Tyle w koszyczku leży pisanek! A pośród nich słodki...(baranek)
- Na wielkanocnym stole to ona króluje. Polana słodkim lukrem i gościom smakuje. (babka wielkanocna)
-Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka. Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. (kurczak)
-Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące. Mogą być też czekoladowe, to…. (zające)


JĘZYK ANGIELSKI – EASTER
W tym tygodniu uczymy się słownictwa związanego z Wielkanocą.

Link do materiałów z angielskiego.

https://easyenglishland.wordpress.com/2020/04/05/easter-vocabulary-materialy-dla-najmlodszych-karty-pracy-propozycje-cwiczen-zabaw-piosenki/?fbclid=IwAR0HZGdr0X9J4xX2oYfKIkzY6DVEE8FvqsFk09uh3NKGEro9cVqlyc6UJS4

CO WŁOŻYMY DO KOSZYKA WIELKANOCNEGO?


1.Opowiadamy dzieciom co wkładamy do wielkanocnego koszyczka oraz kiedy święcimy pokarmy: W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów: malowane jajka (symbol nowego życia), kraszanki (pomalowane na jeden kolor), pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami), chleb (zapewnia dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przez złem), chrzan (zapewnia zdrowie i sprawność), kiełbaska (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (symbol dostatku), baranek wielkanocny (symbol Jezusa Chrystusa).
2. Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.
Rodzic mówi rymowankę, dzieci pokazują odpowiednią liczbę palców i odpowiadają na pytania.

Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.

3. PRACA PLASTYCZNA – PISANKA
- Dzieci wybierają sobie wzór pisanki
- każde „kółeczko” wyklejamy plasteliną lub malujemy farbami, ale za pomocą paluszków.
- pisankę można pokolorować też kredkami

http://jajko-do-wyklejania.doc

Jeśli ktoś ma ochotę pochwalić się swoją pracą to przesyłamy ją na adres: zabkip2@gmail.com

 

W lutym Żabki zapoznały się podczas zajęć że sposobami pomocy ptakom w zimie. Wzięły udział w balu karnawałowym. Poznały zabawy i sporty zimowe. Zapoznały się z siłami przyrody i czterema żywiołami. Podczas realizacji tych tematów oglądaliśmy jak wygląda ptasia stołówka. Przedstawialiśmy za pomocą swojego ciała różne sporty zimowe. Wykonaliśmy kilka ciekawych eksperymentów z wodą, powietrzem i ogniem.

 
 

Kochani rodzice podczas I semestru w naszej grupie staraliśmy bawić się i uczyć nie myśląc o panującej pandemii. Wspominaliśmy wakacyjny czas, na nowo uczyliśmy się funkcjonowania ze sobą w grupie, razem świętowaliśmy nasze urodziy. Zasady bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy również są mam znane. Omawialiśmy pory roku tj. jesień i zima. Wesoło bawiliśmy się podczas dnia przedszkolaka, imienin Pyzy Wędrowniczki oraz balu karnawałowego. Poznaliśmy sposoby opieki nad zwierzętami domowymi i dzikimi. Wiemy, że weterynarz jest ich lekarzem. Utrwalilismy wiedzę o zdrowiu, dzięki mamie Olusia mogliśmy samodzielnie umyć zęby a przy okazji poznaliśmy pracę stomatologa. Spotkaliśmy się że strażakiem oglądając jego wóz z pełnym wyposażeniem. Rozmawialiśmy o więzach rodzinnych przy realizacji tematów dotyczących świąt oraz dnia babci i dziadka. Liczymy na to, że przyszły czas minie nam równie pracowicie.

 
 
 
 
 
 
 
 

Ostatnia aktualizacja: 2021-06-12