Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Przedszkole nr 2
Strona głowna  /  Grupa II
Grupa II
 
 
 

PSZCZÓŁKI

 
 
Grupa II - TRZY, CZTEROLATKI  
 
Nauczycielki: Beata Bajurska
                             
               
Woźna oddziałowa: Beata Wiśniewska
                                
 
 

 

adres e-mail naszej grupy: pszczolkip2wolomin@gmail.com
 
 
 
W poniedziałek, 7 czerwca świętowaliśmy urodziny Oli i Laury. Solenizantkom życzymy samych radosnych chwil a mamie Laury dziękujemy za pyszny tort.
 
 
„Sprintem do maratonu” to wydarzenie sportowe, którego celem jest promocja zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu, w tym czasu na świeżym powietrzu. W naszym przedszkolu to wydarzenie jest propagowane od kilku lat, nam jednak udało się uczestniczyć w nim po raz pierwszy. Na metę jako pierwsi dobiegli Jaś, Pola i Tomek. Gratulujemy wygranej!
 
 
 
Pszczółki wiedzą, że sadzenie kwiatów jest jednym ze sposbów na pomoc pszczołom. Dlatego, aby wspomóc te wspaniałe, pracowite i bardzo pozyteczne owady, my też posadziliśmy piękne pelargonie.
 
 
 
 
18 maja odwiedziły nas policjantki z Komendy Powiatowej. Spotkanie było okazją do utrwalenia wiadomości na temat bezpieczeństwa oraz przybliżenia pracy policjanta.
 
 
 
 
20 maja obchodzimy Światowy Dzień Pszczół, jego celem jest ochrona tych owadów przed wyginięciem. To także okazja do ważnej refleksji nad tym, jak każdy z nas może im pomóc. Przy okazji tego święta poznaliśmy elementy niezbędne do pracy przy pszczołach.
 
 
 
 
Ostatnio Tomek przyniósł do przedszkola lupę. Fakt ten stał się inspiracją do zabawy w detektywów i poszukiwania odpowiedzi na pytanie "Kto mieszka w trawie naszego ogrodu".
 
 
 

We wtorek odwiedzili nas trenerzy piłki nożnej. Dowiedzieliśmy się, co należy robić aby być dobrym piłkarzem. Podczas treningu poczuliśmy się jak zawodnicy najsłynniejszych boisk sportowych. Dziękujemy trenerom za niespodziankę i miło spedzony czas.

 
 
Święto Optymisty to wesołe wydarzenie w naszym przedszkolu. W tym roku zaczęliśmy świętowanie od samodzielnego śniadania, następnie bawiliśmy się przy muzyce w naszej sali.
 
 
Dzisiaj swoje święto miała Natalka. Życzymy Ci dużo radości, Natalko!
 
 
Święto Flagi w naszej grupie.
 
 
We wtorek świętowaliśmy piąte urodziny Olka. Wszystkiego najlepszego Oluś!
 
 

MALI ODKRYWCY

Oto propozycje na kolejny tydzień.

 

  1. Wiersz Jana Brzechwy pt. „Pytalski”   http://pytalski.pdf

Pytania do wiersza:

Jak miał na imię główny bohater wiersza?

Co robił Staś Pytalski?

Czy pamiętasz, jakie pytania zadawał chłopiec?

Co stało się z babcią, dziadkiem, mamą i tatą Stasia, gdy usiłowali odpowiedzieć na pytania chłopca?

Jak myślisz, w jakim celu Staś zadawał te wszystkie pytania?

Co to znaczy być dociekliwym?

 

2. Jak zmieniają się kolory? – zabawa badawcza. Potrzebujemy: 2 szklanki, barwnik niebieski, czerwony, żółty,

2 większe salaterki.

Proszę przygotować przezroczyste naczynia – dwie szklanki (do jednej wlewamy wodę z niebieskim barwnikiem, do drugiej – z czerwonym) i dwie większe salaterki napełnione do połowy wodą z żółtym barwnikiem. Następnie zadajemy pytanie: co się stanie, gdy do żółtego koloru dodamy niebieski? Po odpowiedziach dziecka sprawdzamy poprawność hipotez powoli wlewając wodę zabarwioną na niebiesko do żółtej. Tak samo postępujemy z wodą koloru czerwonego.

 

3. Odciski palców – zabawa badawczo – plastyczna. Potrzebne będą: lupa, kartka, węgiel rysunkowy, taśma dwustronna. Na początek wspólnie z rodzicem obejrzyjcie opuszki palców i porozmawiajcie o liniach papilarnych. Jeśli macie lupę w domu, proszę ją wykorzystać do oglądania. Potem palce brudzimy węglem do rysowania i odciskamy na kartce papieru. Następnie odciskamy opuszki palców po jednej stronie taśmy dwustronnej, przyklejonej do białej kartki (przygotowanej wcześniej). Po skończonej  pracy obejrzyjcie przez lupę swoje linie na kartce papieru i taśmie.

 

4. Spostrzegawcze oko – ćwiczenia pamięci. Układamy pięć przedmiotów w dowolnej kolejności. Dziecko zapamiętuje och ustawienie. Następnie zamyka oczy a rodzic zamienia przedmioty miejscami. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jaki przedmiot zmienił miejsce.

Zabawę można urozmaicić, zamieniając jeden przedmiot innym, podobnym.

 

5. Nasze zmysły pracują – zabawy sensoryczne

  • Zagadka węchowa. Dziecko (beż użycia wzroku) stara się rozpoznać następujące zapachy: majeranku, cebuli, świeżej pietruszki itp.
  • Zagadka smakowa. Dziecko próbuje przygotowanych roztworów (bez wcześniejszego wąchania): wody z cukrem, wody z solą, wody z sokiem z cytryny, soku grejpfrutowego.
  • Zagadka dotykowa (bez udziału pozostałych zmysłów). Dziecko rozpoznaje dotykiem umieszczone w woreczku drobne przedmioty: ziarnko grochu, mały kamyk, orzech włoski, kulka.
  • Zagadka słuchowa. Rodzic porusza się po pokoju, co kilka kroków gra na np. dzwonku. Dziecko ma zamknięte oczy, po każdym dźwięku robi krok w kierunku dorosłego i źródła dźwięku.

 

6.  A teraz trochę ruchu przy muzyce. Proponuję piosenkę w języku angielskim https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY, utrwalamy przy tym nazwy części ciała: a head – głowa; shoulders – ramiona; kenes – kolana; toes – palce; a body – ciało.

 

7. Balon nadmuchany chemicznie – zabawa badawcza. Potrzebujemy: soda spożywcza, balon, plastikowa butelka, ocet. Przesypcie sodę z probówki do balona. W plastikowej butelce, którą macie na stoliku znajduje się ocet. Ostrożnie załóżcie balon na szyjkę butelki w taki sposób, aby soda nie wysypała się z balona. Sprawdźcie czy balon jest szczelnie umieszczony na szyjce butelki. Unieście balon z sodą do góry, a następnie szybko przesypcie całą zawartość balona do butelki. Zdejmijcie balon z butelki i zawiążcie, aby zebrany w nim gaz nie wydostał się.
Wniosek: Ocet reaguje z sodą oczyszczoną, wydziela się gaz, który zbiera się w balonie. Pamiętajcie, aby to doświadczenie wykonała osoba dorosła!

 

8. Tornado kolorów – potrzebujemy: mleko, kolorowe barwniki, patyczek do uszu, płyn do mycia naczyń. Do mleka w miseczce dodajcie kilka kropli różnych barwników. Zamoczcie patyczek do czyszczenia uszu w płynie do mycia naczyń. Zanurzcie wszyscy patyczki w talerzu z mlekiem.
Wniosek: W mleku znajduje się tłuszcz, który odpowiada za obserwowaną „eksplozję kolorów”.

 

9. Kulka malarz – Potrzebne będą: kuleczki szklane, farby, plastikowe pudełko z pokrywką, kartki. Kartkę umieszczamy w pudełku, następnie maczamy szklane kulki w różnych kolorach farb i delikatnie umieszczamy na kartce, zamykamy pudełko i poruszamy nim. Kulki poruszając się tworzą niepowtarzalne wzory.

 

Życzę miłej pracy. Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia jak najszybciej! Ciocia Beatka.

 

Co słychać na wiejskim podwórku?

 

  1. PRACA Z OBRAZKIEM: Rozmowa z dzieckiem na temat tego co widzi na zdjęciu: jakie zwierzęta, co one robią, jakie odgłosy wydają, gdzie mieszkają, co lubią jeść, co nam dostarczają itp. Zwracamy uwagę aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.

http://gospodarstwo

 

2. ZAGADKI:

Duża i łaciata, na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce....

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi. Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi....

Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku. Potem budzi innych, swoim kukuryku !...

Tłusta i różowa, w chlewiku się chowa....

Lubi owies, lubi siano, w stajni rży i parska rano....

Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna, wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje : kwa, kwa....

Zagadka to będzie nie długa, wlazł sobie na płotek i mruga....

Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,

dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka....

 

3. OD JAJKA DO KURY – historyjka obrazkowa.

Rodzic zadaje pytania dziecku: Co było najpierw? Co było potem? Co wydarzyło się na końcu? Zwracamy uwagę na stosowanie przez dziecko pojęć: najpierw, potem, na końcu.

http://historyjka-obrazkowa

 

4. WYŚCIG ZIARENEK – zabawa logopedyczna: ? proszę przygotować kartkę, słomkę do napojów, klej, flamaster i ziarenko fasoli lub grochu. Jeśli nie ma słomki, można zrolować i skleić fragment papieru lub sztywnej folii. Ważne, żeby ziarenko było większe niż otwór w rurce. Na kartce rysujemy drogę – dwie linie ułożone około 2 cm od siebie. Na początku – linię startu, a na końcu – linię mety. Droga może być kręta – stopień skomplikowania zależy od możliwości dziecka. Układamy ziarenko na początku drogi, prosimy dziecko, aby dmuchając przez słomkę przeprowadziło ziarenko do mety. Zabawa pomaga usprawniać aparat mowy, kształtuje umiejętność kontrolowania oddechu.

 

5. KROWA -praca plastyczna. Przygotowujemy: –rolkę po papierze toaletowym, – białą farbkę, – pędzelek, – nożyczki, –klej, –białą kartkę techniczną papieru, – czarną techniczna kartka papieru, – czarny pisak, – różowa kartka papieru. Dziecko maluje białą farbką rolkę po papierze. Rodzic wycina dziecku głowę i ogon z białego papieru, z czarnego papieru wycina łatki oraz rogi, a z różowego papieru buzię oraz uszka. Dziecko nakleja z pomocą rodzica kolejno wszystkie elementy. Na koniec czarnym pisakiem malujemy oczka usta nos. Przypominamy dziecku o bezpiecznym używaniu nożyczek oraz o sprzątaniu po skończonej pracy plastycznej.

 

6. U DZIADKA LULKA NA WSI – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q(najlepiej bez pokazywania obrazu)

Po wysłuchaniu piosenki proszę zadać pytania:

- jakie zwierzęta hodował dziadka na farmie? (kury, krowy, kozy, świnie, kaczki), (jeśli dziecko nie pamięta można puścić piosenkę jeszcze raz)

- pamiętasz jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzątka

 

KOLOROWANKI :

http://gambarmewarna.blogspot.com/2012/03/ladang-lembu.html

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-baran.html

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-konik.html

https://mamotoja.pl/pub/kolorowanki/farma/farma.pdf

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/zwierzeta-na-wsi-5-kolorowanek-do-druku-aa-Qoha-HgDY-89xL.html

 

UCZYMY SIĘ NAZW ZWIERZĄT W JĘZYKU ANGIELSKU

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

 

Miłej pracy! Pozdrawiam serdecznie!

 

ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, WIELKANOCNE ŚWIĘTA…

 

Drodzy Rodzice i Pszczółki!

Z powodu zawieszenia zajęć edukacyjnych w przedszkolu, proponuję zadania dla dzieci do wykonania w domu.

 

1. WIELKANOC - wiersz B. Forma do nauki na pamięć. 

Święta za pasem, do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe – bardzo się cieszymy.

 

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie bazie i żonkile,

a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

 

2. KROIMY WYRAZY – zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez rodzica, podają liczbę sylab w wyrazie.
WYRAZY związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.

 

3. ZAJĄCZEK WIELKANOCNY – praca plastyczno-techniczna. Potrzebne materiały: duża plastikowa łyżka, kartka biała, różowa (na uszy), kokarda, flamaster, klej lub taśma klejąca. Z kartonu wycinamy uszy, przyklejamy u góry łyżki, poniżej rysujemy oczy, nos i zęby, wiążemy kokardę wokół łyżki…i zając gotowy.

http://zajac.jpg

 

4. MASAŻYK RELAKSACYJNY:

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

5. IDĄ SWIĘTA – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ

 

6. WIELKANOC – słówka do nauki w języku angielskim

Jajko –egg

Zajączek – bunny

Wielkanoc - easter

Pisanka – easter egg

Baranek – lamb

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

8. KOLOROWANKI

http://www.coloring-book.info/coloring/coloring.php?id=6723

http://www.coloring-book.info/coloring/coloring.php?id=3494

http://www.coloring-book.info/coloring/coloring.php?id=555

 

Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych,

pełnych wiary, nadziei i miłości, radosnego nastroju,

oraz Wesołego Alleluja!

 

Pozdrawiam serdecznie!

 
 
Cebula na szczypior już zasadzona w naszym kąciku przyrody a tym czasem my lepimy z plasteliny, a co!
 
 
Czas na prace ogrodnicze, co prawda na razie w sali ale kto wie, może w przyszłym roku wykorzystamy miejsce w naszym ogrodzie przedszkolnym?
 
 
Przyszła wiosna a z nią pierwsze kwiaty, takie piękne krokusy w naszym wykonaniu.
 
 
W tym roku ,,Pierwszy Dzień Wiosny" i ,,Dzień kolorowej skarpety" świętowaliśmy 22 marca. W ogrodzie przedszkolnym w radonych nastrojach pożegnaliśmy Zimę i powitaliśmy Wiosnę. Były piosenki i zagadki o temate wiosennej oraz wspólny taniec. Pamiętaliśmy także o załozeniu niepasujących kolorowych skarpetek na znak solidarności z osobami z zespołem Downa.
 
 
Z sali gimnastycznej korzystamy  w róznych sytuacjach...tym razem ćwiczymy z wreczkami. Jak zawsze, radości nie ma końca.
 
 
Piąte urodziny Mateusza! Życzymy Ci samych wspaniałości!
 
 
We wtorek wybraliśmy się na spacer w okolicy przedszkola. Sprawdzaliśmy, jakie zmiany nastały w przyrodzie. Spacer to także okazja do nauki chodzenia w parach, oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
 
 
Zima stała się inspiracją do pracy plastycznej pt. "Zabawy na śniegu". Dodatkowo uczyliśmy się współpracy w małym zespole... i tak, powstał piękny, zimowy obrazek.
 
 
Zabawy z chustą animacyjną to jest to, co Pszczółki lubią najbardziej... Tym razem była to zabawa doskonaląca reakcję na sygnał i rozpoznawanie kolorów.
 
 
W tym roku do zabawy karnawałowej zaprosili nas przyjaciele: Tygrysek i Panda. Było bardzo wesoło i bawiliśmy się świetnie. Rodzicom dzięujemy za zaangażowanie w przygotowanie tak wspaniałych, barwnych i pomysłowych strojów.
 
 
"Jestem złotą rybką dla Babci i Dziadka, spełniam ich życzenia, bo to sprawa łatwa. Dam im gwiazdkę z nieba na małym obrazku, zrobię czary mary by nabrała blasku. Potem ich zabiorę na spacer do lasu, bo na nudę ze mną nigdy nie ma czasu!".
Wszystkim Babciom i Dziadkom Pszczółki przesyłają całuski i składają życzenia zdrowia, pomyślności, uśmiechów na co dzień i dużo radości!!!
 
 
Kuba jako pierwszy miał urodziny w tym roku. Życzymy Ci samych radosnych chwil Kubusiu!!!
 
 
Nareszcie spadł długo wyczekiwany przez nas śnieg. Co prawda mieliśmy nadzieję na większą ilosć ale i tak udało się nam ulepić bałwana.
 
 
Spotkanie z Mikołajem w tym roku było trochę inne niż zawsze ale humor nam dopisywał i zabawa była wspaniała. Do zobaczenia za rok, Mikołaju!
 
 
Oto nasze prace plastyczne...skarpety Mikołaja i kolorowe bombki malowane brokatowym klejem.
 
 
W Święta Bożego Narodzenia nie może zabraknąć pierników ozdabianych przez nas.
 
 
Ubieranie choinki jest super! W tym dniu świętowaliśmy też urodziny Natalki, a piękie ustrojona przez nas choinka to wspaniałe tło dla pamiątkowego zdjęcia! Wszystkiego najlepszego Natalko!!!
 
 
W piątek na tablicy w naszej sali Mikołaj zostawił list. Napisał, że przyniósł nam prezent i podał wskazówki jak mamy go odnaleźć. Nie było łatwo ale się udało, dziękujemy Mikołaju!
 
 
Kolejne święto w naszej grupie, tym razem świętowaliśmy rodziny Tymona. Pomimo małej ilości dzieci, życzeń było mnóstwo! Dużo radości Tymek!!!
 
 
Ostatnio świętowaliśmy urodziny Jasia, trochę nas mało ale i tak było bardzo wesoło! Wszystkiego najlepszego Jasiu!!!
 
 
Laura, nasza solenizantka! Wszystkiego najlepszego życzą Pszczółki!
 
 
7 października Pyza obchodziła imieniny. Z tej okazji w ogrodzie śpiewaliśmy, tańczyliśmy, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z jubilatką. Na zajęciu plastycznym ubraliśmy Pyzę w kolorową spódniczkę.
 
 
Kolejne urodzinowe święto w naszej grupie! Maja i Zosia, życzymy Wam samych radosnych dni!
 
 
W poniedziałek świętowaliśmy urodziny naszej koleżanki. Wszystkiego najlepszego Ala!
 
 
Z plasteliny lepiliśmy owoce jesieni...jabłka, śliwki i gruszki.
 
 
Piękna jesienna pogoda zainspirowała nas do malowania jarzębiny.
 
 
Trochę ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem szarf.
 
 
Oto sygnalizatory świetlne w naszym wykonaniu, przy okazji utrwalaliśmy zasady bezpieczeństwa dzieci na drodze.
 
 
Nareszcie razem! Czas mija nam bardzo miło i szybko!
 
 
 
 
 
 
 
 

Ostatnia aktualizacja: 2021-06-12